G L O B A L E X A M S

معرفی آزمونهای کودکان دانشگاه کمبریج

از سال ۱۹۹۳ تاکنون دانشگاه کمبریج طرحی را در رابطه با ارزیابی سطح زبان کودکان و نوجوانان که به آموختن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم اشتغال دارند، در دست دارد. امتحانات مربوط به این بخش Young Learners English Test  که به اختصار آزمون YLE نامیده می شود.

بخش آزمون‌های دانشگاه کمبریج، با در نظر گرفتن سن و توانایی‌های کنونی کودک شما آزمونی مناسب را در اختیار آنها قرار می‌دهد آزمون YLE به نحوی طراحی شده‌اند که یادگیری را لذت بخش ساخته و کودکان را به دریافت مدارک بین المللی و آگاهی از پیشرفت‌شان تشویق می‌کنند.

 

 

سطوح آزمون YLE کمبریج

سه سطح برای این تست دانشگاه کمبریج وجود دارد : که سطح Starter بر طبق سطح بندی CEFR سطح ابتدایی A1 می باشد و سطح Movers سطح پایانی A2 می باشد. سطح Flyer هم سطح A2 را نشان می دهد.

Starters

کودکان دارای این مدرک آمادگی برای درک مقدماتی زبان انگلیسی را دارند.

در این سطح داوطلبان قادر خواهند بود در مکالمات ابتدایی شرکت کنند و در مورد موضوعاتی مانند احوالپرسی ، خانواده ، کلاس درس و مدرسه ، اسباب‌بازی‌ها ، حیوانات ، اعضای بدن ،رنگ‌ها، خرید کردن ، وسایل منزل ، لباسها و … صحبت کرده یا بخوانند و بنویسند.

Movers

این سطح از درک زبانی بر اساس استاندارد های Cambridge و CEFR برای کودکانی طراحی شده است که دارای درک مقدماتی از زبان انگلیسی می‌باشند. این کودکان دایره لغات گسترده‌تری نسبت به سطح Starters دارند و توانایی ساختن جمله‌های معنا‌دار و قابل درک را دارند. به این سطح A1  می‌گویند. کودکان دارای این مدرک توانایی استفاده محدودی از زبان انگلیسی برای کاربردهای روزمره را دارند.

Flyers

این سطح برای کودکانی طراحی شده است که دارای درک مقدماتی از زبان انگلیسی می‌باشند. کودکان این سطح می توانند به راحتی راجع به تمام نیازها و موضوعات روزمره خود صحبت کنند. این کودکان قابلیت ساختن جمله‌های طولانی‌تر و با جزییات بیشتر را دارند. به این سطح A2 می گویند.کودکان این سطح می توانند در تمامی موضوعات سطح مقدماتی زبان به راحتی صحبت کنند. سطح برگزاری این آزمون از دو آزمون قبلی از لحاظ محتوا بالاتر است. جالب است که بدانید مدرک Flyers معادل مدرک KET for   schoolsمیباشد.

اهداف این آزمون از سوی دانشگاه کمبریج عبارتند از:

ايجاد انگيزه و تصویر مثبت از يك تست بين المللي در كودكان

آماده سازي آنها براي شركت در آزمون هاي سطوح بالاتر این دانشگاه نظير  KET و PET

ارایه نمونه هدفمند و مرتبط با کاربرد زبان

ارزیابی دقیق و منصفانه

ارتقا روش های مؤثر یادگیری و آموزش

بالا بردن انگیزه و هدف کودکان برای یادگیری و پیشرفت هرچه بیشتر در زبان

تقویت حس مسئولیت در کودکان

نتیجه‌گیری:

عکس‌ها و طرح‌های کارتونی و نقاشی‌های دوستانه در این آزمون دانشگاه  کمبریج برای بچه‌ها مثل خواندن یک کتاب داستان می‌باشد همانقدر جذاب و دوست‌داشتنی پس همانند آزمون‌های عادی دیگر نیست که برایشان خسته کننده باشد.

بیایید یک مدرک بین‌المللی معتبر را به کودکانمان هدیه بدهیم.

معرفی سطوح آزمون های پنجگانه زبان کمبریج بزرگسالان

آزمون‌های بین المللی بزرگسالان کمبریج نسبت به توانایی شما در مهارت‌های گفتاری و نوشتاری خود در زبان انگلیسی در ۵ سطح با نام آزمون‌های پنجگانه CEFR برگزار میشود و شما نسبت به نیاز خود در یکی از آنها شرکت مینمایید.

این سطوح عبارتند از:

KET: Key English Test

PET: Preliminary English Test

FCE: First Certificate in English

CAE: Certificate in Advanced English

 CPE: Certificate of Proficiency in English

آزمون KET (Key English Test)

آزمون KET در اولین سطح از سطوح پنج‌ گانه آزمون های اصلی دانشگاه کمبریج (ویژه بزرگسالان) قرار دارد. در این مقطع کاربران زبان انگلیسی قادر خواهند بود چه در کشور خودشان و چه در کشورهای خارجی به کمک برقراری ارتباط با انگلیسی زبانهای بومی و غیربومی به جمع‌آوری اطلاعات و انجام امورشان بپردازند.

آزمون PET (Preliminary English Test)

در بین سطوح پنج گانه امتحانات اصلی دانشگاه، PET در جایگاه دوم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون PET در حد متوسط بوده و هدف آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان در برخورد با موارد روزانه بکارگیری ارتباطات کلامی و نوشتاری می‌باشد.در چنین مقطعی، کاربران زبان انگلیسی قادر خواهند بود چه در کشور خودشان و چه در کشورهای خارجی به کمک برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی و غیربومی به کسب اطلاعات و انجام امورشان بپردازند.

آزمون FCE (First Certificate in English)

در بین سطوح پنج گانه امتحانات اصلی دانشگاه، FCE در جایگاه سوم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون FCE در حد بالای متوسط بوده و هدف آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح کاری و تحصیلی می‌باشد.

آزمون CAE (Certificate in Advanced English)

در بین سطوح پنج گانه آزمون های اصلی دانشگاه، CAE در جایگاه چهارم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون CAE در حد پیشرفته بوده و هدف از آن ارزیابی  میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح تخصصی و تحصیلی می باشد.

آزمون CPE (Certificate Proficiency in English)

در بین سطوح پنج گانه آزمون های اصلی دانشگاه، CPE در جایگاه پنجم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون CPE در حد پیشرفته بوده و هدف آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح تخصصی و تحصیلی می‌باشد.

نتیجه گیری:

لازم به ذکر است که سیستم امتیازدهی آزمون‌های بزرگسال کمبریج  برخلاف سایر آزمون‌های معتبر همچون: آزمون TOEFL و آزمون IELTS به صورت قبولی و ردی است و امتیازی به عنوان نمره نهایی برای متقاضیان در نظر گرفته نمی‌شود. در واقع، این ویژگی اصلی‌ترین مزیت این آزمون نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی است و برگزاری آزمون های زبان کمبریج در ۵ سطح این امکان را برای تمامی افراد فراهم می‌کند تا مهارت‌های گفتاری و نوشتاری خود را محک بزنند و از مدرک معتبر این آزمون برای اهدافی همچون: مهاجرت، اشتغال و ادامه تحصیل در کشور‌های انگلیسی زبان استفاده نمایند.

ثبت نام در آزمون:

جهت ثبت نام در آزمون از طریق شماره تماس 02126749123 با ما در ارتباط بوده و یا فرم زیر را تکمیل بفرمایید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.